Specialized ROUBAIX S-WORKS, stavba silničního speciálu v servisu Sunsetbike.

11.08.2009

V polovině března jsme u nás v servisu měli zajímavou zakázku týkající se stavby závodního speciálu Specialized Roubaix S-Works.

Protože profesionální řada S-Works je vždy něčím výjmečná,rozhodli jsme se s váma o tento zážitek podělit formou fotoreportáže.
A bylo opravdu na co se dívat, co objevovat a co si osahat.
Zejména nová sada Shimano Dura-Ace nás mile překvapila skrytými technickými detajly a vylepšenímy.
Na vše Vás upozorníme v průběhu reportáže formou komentářů pod fotografiema.
Již ted Vám ale můžeme prozradit,že váha kola se zastavila na úctihodných 6,9kg při velikosti rámu 56cm a s koly „American Clasic“ !Vše začalo samozřejmě rámem a pro toho,koho tento komponent zajímá a nečetl náš článek o něm je odkaz zde: Rám S-WORKS Roubaix
Rám Specialized Roubaix S-Works byl základ.
Následovalo zaříznutí vidlice v spec.přípravku.
Všimněte si „oversize“ rozšíření sloupku pro ložisko 1/1.5″
Speciální vložka do karbonového krku. Zastupuje funkci klasického ježka ,ale i efektivně vystuží karbonový krk v oblasti sevření představcem. Hodnotíme jako velmi efektní a ůčelné.
Takto krásně vložka zaslepuje krk vidlice a do vnitřního dutého štoubu se zašroubuje dolaďovací šroub „headsetu“
Ted už jen dotáhnout luxusní karbonová řídítka ITM Sword do prozatimního představce Token a řízení máme hotové.
A už máme polotovar kola hotový. Kola Amerikan clasic tomu daly bezesporu šťávu….
Přesmykač Dura Ace se namontuje na elegantní nosník.
Tímto představujeme nový přesmykaš Dura-Ace a jeho novou rozšířenou konstrukci nosiče vodítka typu „H“,která dává přesmykači mimořádnou odolnost a pevnost při řazení!
Protáhnout bowdeny vnitřkem karbonových řídítek sice nebyla procházka růžovým sadem,ale dá se to….
Dualy jsou kapitola sama pro sebe. Kompletně přepracovány. Něco je dobré,něco měně. Důraz byl kladen především na váhu,takže bylo třeba oželet pár poloh při řazení a spokojit se s přeřazováním na lehčí pastorky maximálnš po dvou. Ergonomika celkem dobrá, ale už jsme byli zviklí na pořádný madla…takže nám je ožrala zase ta váha…
Když protáhneme brzdové lanko, přišroubujeme elegantní krytku.
Protáhnout lanko přehazování je zde tak jednoduché….
A ještě si můžeme vybrat na jakou stranu řadící lanko vyvedeme.
Zde je vidět,jak málo je mechanický strojek chráněn proti vnikání písečku….
Namontujeme brzdičky :-)
Brzdy se tentokrát hodně povedly. Odlehčeny a vystuženy jsou doslova všude. I váha byla tentokrát neuvěřitelná. pouhých 293g !
Co se týká klik, v našem případě „compaktů“,tak dutý převodník bez šroubů je fakt super. Jen se netěšíme na cenu náhradního…
Působí opravdu kompaktně. :-)
Přehazovačka je také moc pěkná a krátké karbonové ramínko pojme i rozsah compaktu.
Takže si jí hnedka namontujeme.
Zvláštní pozornost bych rád věnoval novému řetězu Dura-Ace s dutými čepy a odlechčenými děrovanými články. Co šlo je zaoblené a při řazení klouže z převodníku na převodník jako po másle!
Spojka řetězu je také unikátní. Je navržena tak,že se v žádné poloze nemůže jednoduše rozpojit.
Trochu jsme museli laborovat…
Trochu nám to připomínalo ježka v kleci.
Ale nakonec to klaplo
No a váha se nakonec zastavila na krásných 6,95kg!
Kola American clasic s plochými dráty byli opravdu dobrou volbou a slušivím kabátkem.
Všechno se lesklo a krásně k sobě pasovalo.
Šlapák designově zapadal,že si neumíme představit jinej.
A karbonová žídítka ITM se svými prolysy na dlaně nám seděla už od začátku.
A hned bylo co obdivovat. :-)
SUNSETBIKE SLANÝ Mirek Sunkovský, Smečenská 156/31, Slaný 27401, IČO: 66320003, +420 775 29 69 59, mirek@sunsetbike.cz