Servis zadní stavby FSR na novém kole Specialized Epic může být pro mnoho dílen a mechaniků noční můrou, pokud nemají doporučenou sadu stahováků na ložiska a odpovídající školení.
Nalisovat do rámu nová ložiska svěrkou, nebo pomocí malého svěráčku, ještě není velký problém. Ale Dostat miniaturní ložiska z rámu, nebo nalisovat ložiska do malého vahadla bez přípravků již problém je a to veliký.
Obecně platí, že nové modely kol Specialized FSR nelze servisovat bez použití speciální sady stahováků a lisovacích přípravků FSR.
Sada nářadí FSR vypadá takto:
A takto vypadá v akci stahovák na ložiska hlavního čepu:
Pomocí vnitřní rozpěrky, která se za ložiskem rozevře, se ložisko z rámu lehce vylisuje ven. Takže ani jeden úder kladivem a žádný odprejsknutý lak, nebo popraskaný karbon.
Takto vypadá lis na ložiska hlavního čepu:
Důležité je, že ložiska vjedou do rámu rovnoběžně bez jediného úderu kladivem. Jakýkoli úder kladivem na ložisko pak zkracuje životnost ložisek v rámu víc než na polovinu.
Takto vypadá lisování ložisek do malého vahadla v akci. Pomocí stranového klíče a inbusu šroubem zatlačíme ložisko rovně do vahadla. Bez těchto přípravků by bylo vahadlo poškrábané a ložiska znehodnocená.
Pokut to myslíte se svým drahým strojem dobře, předem se zeptejte v servisu kam své kolo dáváte, zda mají odpovídající sadu nářadí. Je to záruka toho, že vaše kolo bude dlouho vypadat jako nové a vaše návštěvy v servisu nebudou tak časté…. :-)