Konečně přišla chvíle, kdy se po zrestaurování laku na Rámu Epic airbrushem a generálce tlumiče s brainem pustíme do smontování rámu. Budeme lisovat nová ložiska a samozřejmě že jsme u toho byli i s fotoaparátem aby jsme vám mohli předat pár technických typů. Vidlice Reba Team taktéž prošla kompletní generálkou a dostala superrychlá tuningová gufera Enduro o kterých už jsme psali v předchozím článku. Takže po smontování a osazení novými komponenty SRAM X.9 a brzdami AVID ELIXíR bude kolečko jako nové a počká si na svého nového majitele velikosti XL.
Rám Specialized Epic připravený na montáž zadní odpružené stavby.
Připravili jsme si všechny díly pěkně vyčištěné.
I zde se vyplatí kulové sférické ložisko dobře utěsnit vazelínou typu „pasta“ , dobře dotáhnout a zajistit proti povolení.
Sada nových ložisek FBJ.
Ložiska zatlačíme do vidlice pomocí lisu. V žádném případě nepoužíváme násilí.
K úplnému dotlačení do sedla domečku použijeme ještě jedno staré ložisko
Potom doporučujeme nadzvednout prachovku a docpat ložisko hustou vazelínou. To aby voda neměla nejmenší šanci vniknout ke kuličkám.
Dobře vymazané ložisko. Toto však nesmíte udělat u ložisek , která se otáčí vysokou rychlostí. Kuličky by se pak neotáčely a ložisko by se zadřelo. Třeba u náboje zadního kola…
Potom si připravíme tvarovou podložku , kterou musíme umístit užší stranou k ložisku tak, aby se opírala jen o vnitřní kroužek.
Takže takto.
Doplníme prachovku.
A komplet prošroubujeme čepem.
Který nezapomeneme zajistit modrým lepidlem Loktite.
Obdobně postupujeme u všech ložisek.
Konečně můžem provést připojení spodní vidlice k rámu prošroubováním nosného čepu a zajistit ho Loktitem proti povolení.
Teď si připravíme vahadlo zadní stavby.
Zde platí stejná pravidla pro ložiska a zajištění čepů.
Dalším krokem je připojení tlumiče s brainem.
Připojení tlumiče k vahadlu a následně k rámu je trochu boj a je nutné si dát pozor na pár důležitých věcí.Jako třeba poloha tvarových podložek a distanční podložky mezi rámem a tlumičem.
Další důležitá věc je natočit táhlo tlumiče do polohy podle značky TOP směrem nahoru. Pístnicí se totiž dá točit dokola a mohlo by se stát, že bude přetočená obráceně.
Teď už jen řádně zajistíme a dotáhneme.
No a zadní stavba je Komplet. :-)
A jak vypadá fešák v plné parádě? Za 40000kč s komplet novými komponenty….proč ne? :-)