Užíváte si celodenní vyjížďky přírodou?
Vychutnáváte si náročné „freride sjezdy“ a chcete si i zazávodit ?
To všechno vám může dát Specialized Camber Fsr Pro Carbon 29″.
Není to náhoda, že jsme si vybrali právě toto kolo pro vlastní prezentaci.
Dokonce si myslíme, že má „carbonová“ verze Cembra na 29″ kolech velikou budoucnost.
Zatím stojí ve stínu slavného Epika a Stumpjumpera, ale to se brzy změní.
Hned se vám pokusíme vysvětlit proč.
Jak jsme již předeslali, je to „univerzál“.
Poradí si s každým stylem jízdy a není těžký.
Ve freride terénu bude lehce stíhat Stumpjumperu díky své „superpevné“ konstrukci rámu a 29″ kolům.
Můžete ho narozdíl od „Epika“ poslat prakticky kamkoli a nemusíte se bát, že to nevydrží.
Jeho „mega“ tlustá spodní rámová trubka a robustní „srostlá“ hlavová trubka z něho dělají superodolný stroj.
29″ kola ho vytáhnou z každé díry a přejedou jakýkoli povrch.
Budete se za Stumpem ve sjezdech držet jako klíště a určitě ho i často předjedete.
Při delších přejezdech a maratonech díky nižšímu těžišti se zdvihem 120mm a „velkým kolům“ bude jízda na carbonovém Camberu velmi snadná, pohodlná a rychlá. Zde nebude mít těžký a vysoký Stumpjumper žádnou šanci.
Ve Srovnání s EPIKEM.
Na Epikovi se závody sice vyhrávají, ale pokud nejezdíte v první dvacítce, tak to nemusíte vůbec řešit.
Karbonový Camber je dostatečně lehký a díky „velkým kolům“ i rychlý, takže pokud to máte v nohách, tak kamarádům odjedete z takovou lehkostí, že se budou až divit.
Pokud bude maraton i delší, tak pohodlí karbonového Cambra velmi oceníte. Zmordované jezdce na „hardteilech“ budete v cíli vítat s úsměvem.
OSAZENÍ
To, že jsme karbonového Cambera osadili novou sadou XTR by se mohlo zdát někomu trochu nudné. Nám však ne. Nové XTR totiž skrývá spoustu výhod a vylepšení.
Například nové brzdy XTR Trail jsou toho zářným příkladem.
Miniaturní brzdové páky 190g ovládané jedním prstem, keramické pístky ve třmenech a o 25% větší účinnost. To je už dost důvodů k zamyšlení, nehledě na luxusní design.
Přehazovačka XTR Shadow s přepínáním tenze řetězu pro Freride.
Řadící páčky XTR rapid fire jsou další nepřekonanou součástkou.
Asi málo kdo ví, že dokážou odřazovat i po dvou pastorkách na jedno zmáčknutí a to zatím neumějí žádné jiné páčky na světě. Odřadit tak třeba o 4 pastorky dolu na dvě zmáčknutí je fyzicky daleko snazší než kroutit s „gripšiftem“. U Sramu je to pak hotová „morzeovka“. Tyto páčky mají adaptér upevnění přímo na brzdovou páku, což ušetří místo a váhu.
Aby jsme však Sramu moc neublížili, tak přiznávám, že jsme na kole použili
přesmykač SRAM X0 2×10 a desetikolečko „XX“.
Tuhost a výdrž přesmykačů Sram je všeobecně známá. Je to prostě výborný komponent na který je spolehnutí. Shimano letos také přišlo s novou technologií přesmykačů, které se zdají být velmi odolné, ale dejme jim ještě čas.
Kazeta SRAM XX 11-36 snad nepotřebuje dlouhý komentář. 208g a výdrž je je ohromující, stejně jako cena.
Jediný komponent, který trochu vybočuje z řady jsou upravené kliky Shimano XT 38-26z…?
Na první pohled ano. Na druhý už zas až tak ne.
Jsou totiž 180mm dlouhé a zde již na výběr moc není.
Jejich největší výhodou je jednoduchost montáže, kompatibilita převodníků, veliká pevnost a cena.
Nic z toho se nedá říct třeba o klikách XTR. Karbonové kliky také nejsou velká výhra. Takže kliky XT za 3200kč jsou prostě velmi dobrej „dělník“.
Vidlice Rock Shox Reba s hydraulickým zamykáním z řídítek DNA je pro nás také jednoznačná volba.
Zde je také cena a funkčnost ve velmi dobrém poměru.
Speciálně hydraulické ovládání „lockoutu“ DNA je naprosto spolehlivé a rychlé. Na závody naprosto nepostradatelná věc.
Kola Specialized Roval Trail s pevnou zadní osou 1500g jsou také špičkový výrobek.
Technologie DT Swis v zadní nábě a mohutná 2,5cm zapouzdření ložiska přední náby jsou toho dokladem. Cena kol 12000kč ke kterým dostanete i protokol s údaji o napnutí jednotlivých paprsků při výstupní kontrole z centrovací stolice.
Specialized Camber Fsr Pro Carbon 29″
Kokpit S-Works s pákama XTR.
Lockout. DNA
přehazovačka XTR s přepínáním tenze řetězu. Všiměte si téměř dokonalé zadní patky. Nic jednodušího už asi být nemůže…
Doma upravené kliky XT 38-26 délka 180mm
Přesmykač Sram X0 2×10
Brzdový třmen XTR a kotouč sram XX. Brzdí výborně.
Výměna zadního kola je díky pevné ose naprostou hračkou. Přesnost a rychlost.
Zakytované otvory v korunce vidlice… snadná údržba.
Mohutnost rámu přináší obrovskou pevnost a super design.
Tlumič FOX RP23 kashima couting s třema úrovněma nastavení „propedalu“. alternativní vedení hadičky zadní brzdy rámem a po horní stavbě. Přímé vedení bez zbytečných oblouků a vzduchových kapes.
Řadící páčky XTR s úchytem na brzdové páčky odřazují i 2 pastorky na jedno prodloužené zmáčknutí
Rohy Specialized s duralovou vložkou řídítek.
Rozšířená přední nába . Ložiska 2,5cm.
Mohutná hlava a vnitřní vedení bovdenu zadní brzdy vedením pro ovládání sedlovky.
Kazeta Sram XX.
detail karbonového rámu.
Seting by Sunsetbike.