YOU DON’T NEED TO GET USE TO IT – YOU ARE…ALREADY !
Slogan, který mě napadl jako první, když jsem testoval kolo Singular Swift na 29″ kolech.
Volný překlad: „Nepotřebuješ si zvykat, už jsi na to dávno zvyklý“ !
A je to velká pravda.
Zprvu mě provázely obavy, že si na velká kola budu muset dlouho zvykat a jestli to má vůbec smysl se na stará bikerská kolena předělávat.
Jenže jak jsem zaklapnul „spdéčka“ a vyrazil na svůj oblíbený trejlík, projel pár hupíků a rozbalil to po prašný cestě k prvnímu stoupání, nestačil jsem se divit, co to kolo dokáže!
O žádném přizpůsobování nemůže být ani řeč !
Kolo na devětadvacítkách si Vás podrží jako matka kojící dítě u prsu…
Je to naprosto přirozená jízda, přirozený posez, přirozený pohyb, kterým se bike na 29″ pohybuje terénem.
Dokonce jsem dostal strach, jestli to dokonce není přirozenější projev než klasický 26″ bajk!
Je to něco jako návrat ke kořenům. Jedete po rozmlácené cestě a připadáte si jako na „fullu“, ale máte pod sebou kupodivu pevňáka bez odpružené vidlice.
Zaberete do pedálů a vono se to hrne vpřed. Žádný houpání, před Váma rozmlácená cesta, žádné drkotání, kouknete se pod sebe a „pevňák“…. To prostě nepochopíte, dokud si na kole SINGULAR SWIFT 29″ nevyjedete do terénu.
U kola SINGULAR je to všechno ještě umocněno speciálním ocelovým rámem se zvláštní geometrií v simbioze s vidlicí Reinolds, která je navrhnutá tak, aby dokázala pohltit rázy do 4cm.
A to mě právě dostalo nejvíc. Původně jsem myslel, že budu muset kupovat drahou vídli s nejistou budoucností a že se mi to všechno zase prodraží. Kdepak !!! Sundat tento pevnej poklad by byla fatální chyba!
Díky ní, je kolo lehoučké jak pírko a v kombinaci s neskutečně malým valivým odporem velkejch 29“ kol a schopností přejíždět větší překážky, se dostáváte ke „zbrani“ dříve nepoznané.
Pochopil jsem to hlavně ve chvíli, kdy jsem to měl rozhulákaný z kopce po lesní cestě a vlítnul jsem do desetimetrového pruhu z rozlámaných střešních tašek.
Už jsem viděl, jak se do tý krusty zabořím, budu muset podřazovat, zamykat vidlici jako na fullu a jak stratím drahocenou rychlost. Ani náhodou !! Singulár na 29″ kolech se přes zavážku přenesl, jak po červeném mohérovém koberečku !
To mě doslova uchvátilo a zkoušel jsem to znova a znova. Nechápal jsem, kde se to drncání ztrácí a proč se kolo nezpomalí tak, jako na klasickém biku.
Pravda je taková, že Singular Swift je geniální 29″ kolo dotažené do posledního detajlu a všechno spolupracuje se vším.
Jak už víme o 29″ kolech, tak větší průměr kol lépe překonává překážky.
Nárazy se tlumí v pláštích, které mají větší objem vzduchu.
Delší dráty lépe pohltí a rozloží vybrace a nárazy.
Ale teď přicházíme k tomu, co většina 29″ kol nemá a to je „kvalitní OCELOVÝ rám“!Spousta bikerů je ani nezažila a doba „hydroformingu“ je málem pohřbila, ale pamětníci dobře vědí, co kvalitní ocelový rám dokáže. Co to dřív znamenalo mít rám z trubek ORIA, REINOLDS nebo KOLUMBUS MAX !
Když si pozorně proštudujete vlastnosti materiálů, zjistíte, že kvalitní ocel má stejné vlastnosti, co se týče pohlcování vibrací jako nejkvalitnější CARBON! Rozdíl je jen ve váze, ale bavíme se o rámu za 10,000Kč a kvalitní ocelový rám může být mnohem lehčí než hliníkový…. navíc u Singuláru nepotřebujete odpruženou vidlici, takže další úspora váhy a ne zrovna zanedbatelná!
Takže toto všechno když se propojí v jednom kole, tak máte neuvěřitelnej všestranej nástroj, na kterém můžete zažívat pocity z jizdy dříve nepoznané.
Také točivost kola v zatáčkách je fantastická díky speciálně navržené geometrii rámu.
Hlavová trubka má mnohem strmější úhel ,takže kolo otočíte téměř na fleku. Přitom přední kolo vede stopu dokonale a je klidné. Je to díky silnému giroskopickému efektu takže není problém ho udržet v přímém směru.
Co se týká vlastností tohoto kola ve výjezdech, tak to by byla další velmi dlouhá kapitola.
Když jsem se vyškrábal na nejobávanější kopec v okolí zvanej „kameňák“ bez jediného podhrábnutí v sedě, rozhodnul jsem se, že příští závod „Kola pro život“ nechám „závodního chrta“ ve stáji a Singulár s 29″ koly bude stát se mnou na startovní čáře s číslem na řídítkách……už se fakt těším, až budu v kopcích předjíždět známý na tomhle železňáku ve velkým „retro“ stilu !!!
Volný překlad: „Nepotřebuješ si zvykat, už jsi na to dávno zvyklý“ !
A je to velká pravda.
Zprvu mě provázely obavy, že si na velká kola budu muset dlouho zvykat a jestli to má vůbec smysl se na stará bikerská kolena předělávat.
Jenže jak jsem zaklapnul „spdéčka“ a vyrazil na svůj oblíbený trejlík, projel pár hupíků a rozbalil to po prašný cestě k prvnímu stoupání, nestačil jsem se divit, co to kolo dokáže!
O žádném přizpůsobování nemůže být ani řeč !
Kolo na devětadvacítkách si Vás podrží jako matka kojící dítě u prsu…
Je to naprosto přirozená jízda, přirozený posez, přirozený pohyb, kterým se bike na 29″ pohybuje terénem.
Dokonce jsem dostal strach, jestli to dokonce není přirozenější projev než klasický 26″ bajk!
Je to něco jako návrat ke kořenům. Jedete po rozmlácené cestě a připadáte si jako na „fullu“, ale máte pod sebou kupodivu pevňáka bez odpružené vidlice.
Zaberete do pedálů a vono se to hrne vpřed. Žádný houpání, před Váma rozmlácená cesta, žádné drkotání, kouknete se pod sebe a „pevňák“…. To prostě nepochopíte, dokud si na kole SINGULAR SWIFT 29″ nevyjedete do terénu.
U kola SINGULAR je to všechno ještě umocněno speciálním ocelovým rámem se zvláštní geometrií v simbioze s vidlicí Reinolds, která je navrhnutá tak, aby dokázala pohltit rázy do 4cm.
A to mě právě dostalo nejvíc. Původně jsem myslel, že budu muset kupovat drahou vídli s nejistou budoucností a že se mi to všechno zase prodraží. Kdepak !!! Sundat tento pevnej poklad by byla fatální chyba!
Díky ní, je kolo lehoučké jak pírko a v kombinaci s neskutečně malým valivým odporem velkejch 29“ kol a schopností přejíždět větší překážky, se dostáváte ke „zbrani“ dříve nepoznané.
Pochopil jsem to hlavně ve chvíli, kdy jsem to měl rozhulákaný z kopce po lesní cestě a vlítnul jsem do desetimetrového pruhu z rozlámaných střešních tašek.
Už jsem viděl, jak se do tý krusty zabořím, budu muset podřazovat, zamykat vidlici jako na fullu a jak stratím drahocenou rychlost. Ani náhodou !! Singulár na 29″ kolech se přes zavážku přenesl, jak po červeném mohérovém koberečku !
To mě doslova uchvátilo a zkoušel jsem to znova a znova. Nechápal jsem, kde se to drncání ztrácí a proč se kolo nezpomalí tak, jako na klasickém biku.
Pravda je taková, že Singular Swift je geniální 29″ kolo dotažené do posledního detajlu a všechno spolupracuje se vším.
Jak už víme o 29″ kolech, tak větší průměr kol lépe překonává překážky.
Nárazy se tlumí v pláštích, které mají větší objem vzduchu.
Delší dráty lépe pohltí a rozloží vybrace a nárazy.
Ale teď přicházíme k tomu, co většina 29″ kol nemá a to je „kvalitní OCELOVÝ rám“!Spousta bikerů je ani nezažila a doba „hydroformingu“ je málem pohřbila, ale pamětníci dobře vědí, co kvalitní ocelový rám dokáže. Co to dřív znamenalo mít rám z trubek ORIA, REINOLDS nebo KOLUMBUS MAX !
Když si pozorně proštudujete vlastnosti materiálů, zjistíte, že kvalitní ocel má stejné vlastnosti, co se týče pohlcování vibrací jako nejkvalitnější CARBON! Rozdíl je jen ve váze, ale bavíme se o rámu za 10,000Kč a kvalitní ocelový rám může být mnohem lehčí než hliníkový…. navíc u Singuláru nepotřebujete odpruženou vidlici, takže další úspora váhy a ne zrovna zanedbatelná!
Takže toto všechno když se propojí v jednom kole, tak máte neuvěřitelnej všestranej nástroj, na kterém můžete zažívat pocity z jizdy dříve nepoznané.
Také točivost kola v zatáčkách je fantastická díky speciálně navržené geometrii rámu.
Hlavová trubka má mnohem strmější úhel ,takže kolo otočíte téměř na fleku. Přitom přední kolo vede stopu dokonale a je klidné. Je to díky silnému giroskopickému efektu takže není problém ho udržet v přímém směru.
Co se týká vlastností tohoto kola ve výjezdech, tak to by byla další velmi dlouhá kapitola.
Když jsem se vyškrábal na nejobávanější kopec v okolí zvanej „kameňák“ bez jediného podhrábnutí v sedě, rozhodnul jsem se, že příští závod „Kola pro život“ nechám „závodního chrta“ ve stáji a Singulár s 29″ koly bude stát se mnou na startovní čáře s číslem na řídítkách……už se fakt těším, až budu v kopcích předjíždět známý na tomhle železňáku ve velkým „retro“ stilu !!!
Singular Swift.